Lojistik çilesine navlun yükü de eklendi

Sınır kapılarında yaşanan problemler nedeniyle malı günlerce bekleyen ihracatçının navlun maliyeti de arttı. Araçlar talebe yetişemedi, sadece son birkaç haftada karayolu navlunu %20’den fazla arttı.

Avrupa’dan siparişleri hızlanan ihracatçının lojistikte yaşadığı sıkıntılar büyüyor. Gümrük kapılarındaki kapasite yetersizliği ve Randevulu Sanal Sıra Sistemi’ne (RSS) geçiş nedeniyle malı sınırda günlerce bekleyen ihracatçının navlun yükü de arttı. Son birkaç haftada Türkiye- Avrupa arası karayolu navlunu yüzde 20’den fazla arttı. Karayolu navlunundaki artışın birkaç farklı nedeni var. Bir yandan araçların Türkiye’den çıkış süresi uzadı, diğer yandan ithalat yükü bulamadığı için dönüşler gecikti. Bu durum piyasada araç ve şoför bulunurluğu sıkıntısı yarattı. Öte yandan ithalat geliri azalan nakliyeci, buradaki açığı kapatmak için ihracat navlununa zam yaptı.

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, ithalat ve ihracat dengesinin bozulmasının özellikle karayolu ihracat navlunlarını yükselttiğini dile getirdi. “Eldener, hem navlunlar yükseldi hem Kapıkule’deki RSS sistemine geçiş nedeniyle transit süreler uzadı” dedi.

17 Mart 2025

Sunlog, Özel Lojistik Çözümleriyle Madeni Yağ Sektörünün Yanında

Sunlog Grup CEO’su Unal SARI ile gerçekleştirilen sektöre özel röportajda, firmamızın yenilikçi hizmet anlayışı, ISOTANK taşımacılığı, dijitalleşme ve otomasyon çalışmaları hakkında ayrıntılı röportajı.
17 Kasım 2023

LOGITRANS TURKEY 2023 FUARINA KATILIM GERÇEKLEŞTİRDİK

Logitrans Türkiye 2023 Fuarı’nda heyecan dolu bir deneyim yaşadık! Sunlog ailesi olarak, bu büyük etkinliğe katılımınız ve ilginiz için teşekkür ederiz. Sizlerle buluşmak, tecrübelerimizi paylaşmak ve […]
10 Kasım 2023

LOGITRANS TURKEY 2023 FUARINDAYIZ. SİZLERİ BEKLİYORUZ.

Online İşlemler
Türkçe